وبسایت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش

0

ابنیه های تاریخی

فهرست جامعی از ابنیه های تاریخی جزیره کیش را می توانید در پایین صفحه مشاهده کنید.

فهرست ابنیه های تاریخی

  • روستای باغو

    روستای باغو

    روستای باغو در حاشیه جنوبی جزیره واقع شده است و تنها روستای قدیمی کیش می باشد که همچنان به حیاط روستایی خود ادامه می دهد . این روستا دارای یک مسجد بسیار کوچک می باشد که تاریخ 1342 ، بر روی کتیبه آن مسجد نشان داده شده است

    اطلاعات بیشتر
  • کاخ زمستانی

    کاخ زمستانی

    کاخ زمستانی در محدوده شرقی جزیره کیش قرار دارد که از نظرنوع زمین، پوشش گیاهی و کرانه وسیع ماسه ای همراه با فرم طبیعی دماغه، مکان مناسبی جهت احداث تسهیلات و استفاده از دریا را تشکیل می دهد.

    اطلاعات بیشتر
  • کاخ مرجان

    کاخ مرجان

    كاخ مرجان در بخش شمالی جزيره و پشت بازار بزرگ مرجان قرار گرفته ، بفاصله كمي از دريا و توسط راه انشعابي از مسير ساحلي و بازار مرجان به ساير تسهيلات دسترسي دارد.این کاخ یکی از بناهایی است که در زمان پهلوی سابق توسط شرکتی به نام مرکوری طراحی و ساخته شده است.

    اطلاعات بیشتر
  • کاخ نخست وزیر

    کاخ نخست وزیر

    کاخ نخست وزیری از سری مجموعه کاخ های احداث شده در جزیره کیش در دوره پهلوی دوم می باشد که بمنظور استفاده و اقامت موقت مسئولان مملکتی وقت، توسط شرکت مرکوری طراحی و اجرا شده است.

    اطلاعات بیشتر
  • مسجد امیرالمومنین (ع)

    مسجد امیرالمومنین (ع)

    این مسجد با حدود 100 سال قدمت، در کنار ساختمان اداری بساک قرار دارد و فاصله آن از ساحل حدود ۱۷۰ متر است. این مسجد در قدیم با عناوین «کهنه»، «قدیمی» و حتى «جامع» نیز مشهور بوده است.

    اطلاعات بیشتر
  • روستای سفین

    روستای سفین

    قدیمی ترین و پرجمعیت ترین آبادی باقی مانده از گذشته کیش سفین است . سفین در منتهی الیه ضلع شمال غربی جزیره کیش قرار گرفته است .ساختمان ها و کوچه پس کوچه ها، هنوز حال و هوای گذشته را دارند .این محله 17 هکتار مساحت دارد و از شمال به دریا ختم میشود .

    اطلاعات بیشتر
  • مسجد ماشه

    مسجد ماشه

    مسجد جامع روستای ماشه معروف به "مسجد ماشه" در سال 1319 هجری قمری (1280 ها.ش) و به دست عبدالمحسن بشاری از تجار بزرگ مروارید ساخته شد. تمامی دربها، ‌چندل ها و حصیرهای سقف مسجد از هندوستان و زنگبار آفریقا تهیه شده است.

    اطلاعات بیشتر